Co je to UGC?

8. 10. 2024

UGC je zkratka pro User-Generated Content, což v češtině znamená „obsah vytvářený uživateli.“ Jedná se o organický obsah, který vytvářejí a sdílejí běžní uživatelé internetu bez přímého zásahu značky. UGC tvůrce vytváří fotografie, videa, zvukové nahrávky nebo jakýkoli jiný typ multimediálního obsahu.

UGC tvorba se v poslední době stala jedna z neúčinnějších strategií v oblasti online-marketingu, konkrétně v budování důvěry mezi spotřebiteli a firmou.

Proč je UGC efektivní?

Množství reklam na internetu se neustále zvyšuje. Běžný uživatel internetu tyto reklamy už nevnímá a přejde je. Dle statistik, si spotřebitel spíše koupí produkt díky doporučení od svého blízkého, stejného vrstevníka či influencera. Mnoho lidí také tráví čas hledáním recenzí a příspěvků o daném produktu k získání dalších informací. UGC videa se převážně využívají na sociálních sítích, jako forma placené reklamy. Taková reklama generuje vyšší míru prokliků od diváků než klasická reklama tvořená firmou. UGC reklamy nemusí být příliš propracované a kvalitní. Právě to, je dělá úspěšnými, jelikož působí více autentičtěji a důvěryhodněji.

Čím může být UGC tvůrce prospěšný firmě?

Videa od UGC tvůrců můžou firmě pomoct, v jakémkoliv směru firma potřebuje posílit.

Autenticita a důvěryhodnost

Obsah vytvářený uživateli působí přirozeněji a důvěryhodněji než tradiční reklamní kampaně. Lidé mají tendenci více věřit recenzím a doporučením od ostatních uživatelů než reklamám od samotné značky. UGC tak zvyšuje autenticitu.

Budování komunity

UGC také pomáhá k budování komunity kolem značky, která nejen sdílí své zkušenosti, ale také přispívá k šíření povědomí o ní. Zapojení zákazníků posiluje loajalitu a vztah mezi značkou a spotřebiteli.

Širší dosah

UGC video má potenciál dosáhnout širokého publika. Uživatelé video často sdílejí na svých sociálních sítích, jelikož se s názorem ztotožňují. A to přináší značce nový organický dosah. UGC má také tendenci se rychle šířit a stát se virálním, což může značně zvýšit viditelnost firmy na internetu.

Náklady na reklamu

UGC je často mnohem levnější než produkce vlastního obsahu. Firma nemusí investovat do drahých kampaní, profesionálních fotografů nebo tvůrců videí, což snižuje náklady na marketing. Z desítek až stovek tisíc se tak dostane firma pouze na řádek tisíc za už tak kvalitní reklamu, která navíc funguje lépe.

Inspirace a kreativita

UGC tvůrci jsou mistři svého oboru. Na sociálních sítích jsou jako doma. Sledují nynější trendy a dění na internetu. A proto vědí, co funguje a co ne. Často přicházejí s originálními způsoby, jak produkty používat, což může být pro značky inspirativní. UGC může i odhalit nové způsoby prezentace produktu.

Vylepšení SEO

Recenze, komentáře, blogové příspěvky a sociální média zlepšují online přítomnost značky. UGC může pomoci se SEO tím, že přináší nový obsah a odkazy na web firmy. To může zlepšit její pozici ve vyhledávačích.

Vnímání produktů a služeb

UGC poskytuje firmám cennou zpětnou vazbu od zákazníků. Tedy vyvolává v zákazníkovi pocit, že musí vyjádřit svůj názor k produktu. Na základě toho mohou značky zjistit, jak jsou jejich produkty vnímány, co funguje, a kde by měly zapracovat na zlepšení. UGC také poskytuje skutečné ukázky, jak jsou produkty používány, což může přilákat další zákazníky. 

Autentický UGC obsah přináší značkám řadu výhod. Nejlepší reklamou firmy je skvělá recenze. Více a více lidí si koupí produkt na základě doporučení od někoho jiného. Logicky, lidé více věří nezaujatým uživatelům než reklamě přímo tvořenou firmou. UGC tvůrci jsou profíci ve svém oboru. Sledují trendy sociálních sítí a je tak pravděpodobnější, že právě obsah tvořený jimi rychleji poroste na sledovanosti. Tím nejen zvýší povědomí firmy na internetu, ale i její autenticitu a důvěryhodnost. 

Nejnovější články